Zabawy dla Dzieci i Rodziców - tydzień - 15.11-19.11.21

 

Zabawy dla dzieci i rodziców tydzień 15.11.21 – 19.11.21

Witamy nasze kochane Dzieciaki i ich Rodziców z grupy II. Wiemy, że trudno jest dziecku tak małemu siedzieć tyle czasu w domu w związku z nałożoną kwarantanną, dlatego proponujemy Wam wspólną zabawę i życzymy Wam Kochani Rodzice dużo cierpliwości. Oto nasze propozycje:

Temat na ten tydzień to: Ulubione zabawy i zabawki na jesienne dni.

Zadania dla dzieci i rodziców:

Poniedziałek

  •  Moje zabawki – rozmowa na temat treści wierszyka (jakie zabawki były w wierszu, gdzie się znajdowały, jak dbamy o zabawki, co z nimi robimy, gdy skończymy się bawić…)

Moje zabawki

Zabawek mam wiele,

są to moi przyjaciele.

Zanim wieczorem spać się położę,

wszystkie starannie na półce ułożę.

Z lewej strony siedzą misie,

uśmiechnięte mają pysie.

Obok kilka pięknych lal,

wystrojonych jak na bal.

Z prawej strony kotek w kratkę,

piesek, który podniósł łapkę.

Krówka, która umie chodzić,

obok klocki, samochodzik.

Gdy półeczka posprzątana,

śpię spokojnie aż do rana.

Możecie wykonać wspólnie rysunek do wierszyka i utrwalić stronę lewą i prawą.

  • Moja ulubiona zabawka – rysowanie kredkami, mazakami… lub wspólna zabawa ulubioną zabawką
  • Pętelki – zabawy ruchowe i sprawnościowe ze sznurkiem:

-  układanie ze sznurka pozakręcanych dróżek na dywanie i próby poruszania się po nich noga za nogą (jedna osoba układa, druga chodzi i odwrotnie – przyznawanie punktów za prawidłowe przejście)

  • Wzory ze sznurka – ćwiczenia palców – układanie pętelek ze sznurka na kartce papieru, układanie dowolnych wzorów – rodzic układa wzór, dziecko stara się powtórzyć i odwrotnie.

Wtorek

  • Wszystkie dzieciaki lubią ciastolinę jeśli jej nie macie oto przepis:

       Domowa ciastolina:

  • 1 szklanka mąki,
  • 1 szklanka wody,
  • ½ szklanki soli kuchennej,
  • 1 łyżka proszku do pieczenia,
  • 1 łyżka oliwy lub oleju,
  • barwniki spożywcze.
  • Wymieszaj mąkę połączoną z wodą, solą i proszkiem do pieczenia. Masę podgrzewaj na małym ogniu, aż zgęstnieje. Następnie odstaw, poczekaj aż ostygnie i do wystudzonej dodaj oliwę. Wyrób dokładnie ciasto na stolnicy. Całość podziel na sześć kawałków i każdy zabarw barwnikiem spożywczym na inny kolor, wciąż zagniatając ciasto, do uzyskania jednolitej barwy.
  • Lepimy to, co lubimy – jeśli macie ciastolinę lub plastelinę ulepcie rodzinę misiów do bajeczki „Złotowłosa i trzy niedźwiedzie” – zdjęcia wyślijcie na supermisie, jeśli macie ochotę na inne postacie z innej książeczki to czekamy na wasze zdjęcia

- jeśli lubicie rysować możecie to samo zadanie wykonać wg własnego pomysłu robiąc ilustrację do dowolnego tekstu lub obejrzanej bajki na youtube

  • Kto pierwszy – zabawa w ubieranie

Potrzebne będą – ubrania, które nakładamy wychodząc z domu – ubieranie na wyścigi z mamą lub tatą – nagroda dla osoby, która nałoży samodzielnie najwięcej ubranek lub kto nałoży najszybciej np. rękawiczki…

  • Drabinka – zabawa z elementem równowagi i skoku

Układamy drabinkę ze sznurków – zadaniem dzieci jest chodzenie po szczebelkach, przeskakiwanie pomiędzy…

Środa

  • Dobre i złe zachowanie – rozmowa na podstawie filmu pt. ”Klasyfikacja zachowań na rzeczy dobre i złe”

https://www.youtube.com/watch?v=ZRqT7OFEM-Q

       obejrzyjcie film na youtube i porozmawiajcie o dobrych i złych zachowaniach, a także o bezpiecznej i niebezpiecznej zabawie w domu.

  • Kalambury – rodzinna zabawa – potrzebne będą wycięte kółeczka różnej wielkości i w różnych kolorach, jeśli nie macie papieru, można je wyciąć z gazety

-  Pokazujemy różne zachowania dobre i złe - zadaniem dziecka lub rodzica jest rozwiązać zagadkę – za każde rozwiązanie zbieramy kółeczka

-  Zabawa w skojarzenia

Zacznij zabawę dla dzieci, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałeś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę. – tu również zbieramy kółeczka

  • Obrazek z kółek – po kalamburach proponujemy z zebranych kółeczek układać obrazki, które można za każdym razem nazywać. Obrazki układa rodzic, a dziecko wymyśla nazwę, a potem jest zmiana. Na koniec można ułożyć wspólnie i przykleić, coś dorysować…(możecie wysłać zdjęcia waszych prac na supermisie)

Czwartek

  • Zabawy z kartką – potrzebne będą kartki xero lub gazety

Poszukiwanie skarbów

- rodzic chowa w różnych miejscach kartki xero

- dziecko szuka według instrukcji rodzica

„Idź do przodu, stań, idź w stronę …, szukaj na dole....”. Innym poleceniem może być podanie liczby kroków, jakie dziecko ma przejść.

Po śladach

- na kartkach odrysowujemy stopy dziecka i wycinamy

- układamy z nich trasę do przejścia dla dziecka i rodzica

Taniec na kartce

- tańczymy na kartce, składając ją co chwilę na połowę – brawa dla tej osoby która jak najdłużej utrzyma się na kartce, (starajmy się nie wyręczać dziecka przy składaniu kartek)

Raz dwa trzy – rzucasz ty – zabawa rzutna do celu z wykorzystaniem kulek z papieru xero lub zabawa w butelkowe kręgle, slalom między butelkami…

Piątek

Ćwiczę z mamą i tatą

  • Ćwiczymy i rymujemy – nauczcie się rymowanki pokazywanki

Ręce w przód,

ręce w górę,

i podskokiem aż pod chmurę.

Ręce w dół,

ręce w bok,

nogi wykonują skok.

Wszyscy ćwiczą bez wyjątku,

zaczynamy od początku.

Puść dziecku muzykę i wydawaj różne polecenia: „Zbieramy grzyby!”, a wtedy dziecko udaje, że podnosi coś z podłogi; „Gonimy motyle!” – smyki podbiegają i łapią niewidoczne motylki; „Zrywamy szyszki!”, a dzieciaki muszą podskakiwać i symulować obrywanie z gałęzi szyszek, itd.

  • Raz dwa trzy – Baba Jaga patrzy

Jedna osoba to Baba Jaga. Stoi tyłem do pozostałych i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie dzieci szybko biegną w jej stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Kto nie zdołał się zatrzymać w bezruchu, wraca na start, kto dotknie Baby Jagi, ten zajmuje jej miejsce.

  • Ciuciubabka

Dziecko lub rodzic, który jest ciuciubabką, stoi na środku pokoju z zawiązanymi oczami. Osoby uciekające od niej mają w ręku jakiś przedmiot, którym mogą wydać dźwięk (np.szeleszczący woreczek, dzwonek, gwizdek, papierek…)

Kolory

Dziecko, które na początku poprowadzi zabawę, trzyma piłkę. Rodzice siadają  naprzeciw niego. Prowadzący rzuca piłkę po kolei do każdego , wymieniając przy tym różne kolory. Dziecko łapie i odrzuca piłkę. Nie można jej złapać, gdy rzucający piłkę powie „czarny!”.

Kochani powodzenia i cierpliwości -  czekamy na Wasze prace na stronie supermisie.

Pani Aga i Ala